Verbinding verbroken
Bezig met herstellen
Er is iets misgegaan
Poging om te herstellen

Privacyverklaring
Algemeen
Het Transmuraal Platform Amsterdam (TPA) is het coördinerend platform tussen de 1e en 2e lijns zorg in Amsterdam. Het platform helpt bij het maken van transmurale werkafspraken en ziet erop toe dat deze worden nageleefd. Het TPA is onderdeel van het programma Integrale Zorg & Welzijn van Sigra. Hiermee ligt ook de coördinatie van het Platform bij Sigra. Het TPA hecht grote waarde aan een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens. Persoonlijke gegevens worden dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Wij raden je aan deze zorgvuldig te lezen.
Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 1 februari 2025.
Onze privacyverklaring in het kort
Wij respecteren ieders privacy en vinden het belangrijk dat jij weet wat wij met jouw persoonsgegevens doen. Bij de verwerking van jouw persoonsgegevens houden wij ons onder andere aan de privacywetgeving, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat betekent dat wij:
- Onze doeleinden duidelijk vastleggen voordat wij jouw persoonsgegevens verwerken, via deze privacy- en cookieverklaring.
- Zo min mogelijk persoonsgegevens opslaan en alleen de gegevens die nodig zijn voor onze doeleinden.
- Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van jouw persoonsgegevens, mocht toestemming verplicht zijn.
- Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om jouw persoonsgegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken.
- Jouw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van jouw persoonsgegevens die bij ons verwerkt zijn.
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die verwijzen naar een persoon. Dat kan een naam, een adres of een telefoonnummer zijn. Maar ook informatie over gezondheid is een persoonsgegeven.
Doeleinden van de gegevensverwerking
In deze privacyverklaring leggen wij je uit wat wij doen met de informatie die we van jou krijgen. Door gebruik te maken van onze diensten of de Sigra website te bezoeken, krijgen wij verschillende soorten persoonsgegevens van je. Per doeleinde wordt aangegeven welke persoonsgegevens we verwerken, met welk doel wij deze gegevens verwerken en hoelang die gegevens worden bewaard.
Welke persoonsgegevens verwerken we van jou?
Transmuraal Incident Melden (TIM) en PLUIM
In de zorg voor patiënten in de keten gaat wel eens wat mis. Om daar lering uit te trekken is het Transmuraal Platform Amsterdam gestart met Transmuraal Incident Melden (TIM). Het uiteindelijke doel van TIM is het bevorderen van de veiligheid van zorg. De TIM-regisseurs zorgen ervoor dat de meldingen verzameld en geanalyseerd worden. Daarnaast doen zij op basis van de aard van de meldingen gerichte aanbevelingen om zorg en beleid te verbeteren zowel richting zorgverleners als bestuurders.Ook complimenten over goed zorg en/of bejegening kunnen via het systeem worden gegeven (PLUIM).
Hiervoor verwerken wij persoonsgegevens van:
• TIM en PLUIM melders
• Patiënten
• Zorgverleners
• Medewerkers TIM en PLUIM
De persoonsgegevens die we hiervoor verwerken zijn:
• Naam van de melder
• E-mail adres van de melder
• Beroep van de melder
• Werkgever van de melder
• Naam van de patiënt (niet verplicht)
• Geboortedatum van de patiënt (niet verplicht)
• Naam van een andere betrokkene
• Functie van een andere betrokkene
• Werkgever van een andere betrokkene
Het Transmuraal Platform Amsterdam verwerkt mogelijk bijzondere gegevens over de gezondheid van de patiënt.
Wij gebruiken deze gegevens omdat je gebruikt maakt van onze diensten en/of je deze zelf aan ons verstrekt. En om de werkzaamheden, die daar uit voortkomen, uit te kunnen voeren. Wij bewaren deze gegevens gedurende de looptijd van de samenwerking, tenzij wij wettelijk verplicht zijn om de gegevens langer te bewaren.
Jouw persoonsgegevens zijn veilig
Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen op basis van de NEN7510 om misbruik van, en ongeautoriseerde toegang tot, jouw persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot jouw gegevens. Onze beveiligingsmaatregelen worden regelmatig gecontroleerd. Wij hebben de volgende beveiligingsmaatregelen getroffen:
- Logische toegangscontrole op onze laptops en systemen, gebruik makend van wachtwoorden en multi factor authenticatie.
- Beveiliging van netwerkverbindingen.
- Organisatorische maatregelen voor toegangsbeveiliging zowel fysiek als digitaal.
- Het Transmuraal Platform Amsterdam werkt alleen samen met partijen waarmee goede afspraken zijn gemaakt.
Ontdek je toch een kwetsbaarheid in onze dienstverlening? Het is fijn als je ons dit laat weten. Dan kunnen we maatregelen treffen en werken we samen aan het verbeteren van de veiligheid van jouw en onze gegevens en systemen.
Met wie delen we jouw gegevens?
Indien noodzakelijk worden de gegevens door betrokkenen bij het Transmuraal Platform Amsterdam gedeeld met een andere zorgprofessional. Deze kan dan de gegevens raadplegen. Dit is het geval bij het beoordelen en analyseren van een incident melding die de zorgprofessional betreft.
Het Transmuraal Platform Amsterdam verstrekt gegevens uitsluitend aan derden als dit nodig is voor de uitvoering van onze afspraken met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
De applicatieleverancier moet het systeem goed kunnen onderhouden en bij problemen kunnen ingrijpen. Daarom heeft de leverancier ook toegang tot het systeem waarmee persoonsgegevens worden verwerkt.
In alle gevallen zorgen wij ervoor dat deze partij voldoet aan voldoende waarborgen op het gebied van privacy en beveiliging. Dat leggen we vast in ‘verwerkersovereenkomsten’. Daarvoor gebruiken we de branche-standaard van ActiZ/BoZ; je kunt deze zelf ook inzien op AVG-Helpdesk voor Zorg, Welzijn en Sport.
Het Transmuraal Platform Amsterdam verstrekt gegevens uitsluitend aan derden om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Wij geven geen persoonsgegevens door aan organisaties buiten de EU.
Gebruik van cookies
Het Transmuraal Platform Amsterdam gebruikt cookies om haar website persoonlijker en gebruiksvriendelijker te maken. Een cookie is een klein bestandje dat op je computer, tablet of smartphone wordt opgeslagen en waardoor de website jou herkent bij een volgend bezoek. Het Transmuraal Platform Amsterdam maakt gebruik van functionele cookies. Functionele cookies zorgen er voor dat de website goed functioneert. Denk bijvoorbeeld aan de werking van het meldformulier.
In- en uitschakelen van cookies
In je webbrowser kun je instellen dat het opslaan van cookies alleen wordt geaccepteerd wanneer je hiermee instemt. Raadpleeg voor meer informatie hierover de handleiding van je browser. Let op: veel websites werken niet optimaal als de cookies zijn uitgeschakeld.
Verwijderen van cookies
De meeste cookies hebben een houdbaarheidsdatum. Als een houdbaarheidsdatum is ingesteld, wordt het cookie automatisch verwijderd wanneer de houdbaarheidsdatum verstrijkt. Je kunt er ook voor kiezen de cookies handmatig te verwijderen, voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je browser.
Welke rechten heb je?
Je hebt verschillende rechten als het gaat om jouw persoonsgegevens.
- Recht op inzage: je hebt het recht de persoonsgegevens die wij van jou verwerken, in te zien.
- Recht op rectificatie: je hebt het recht de persoonsgegevens die wij van jou verwerken, te corrigeren of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht om je toestemming in te trekken: je kunt je toestemming altijd eenvoudig intrekken.
- Recht van bezwaar: je kunt bezwaar maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens.
- Recht op verwijdering: je kunt ons verzoeken je persoonsgegevens te verwijderen.
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien het technisch mogelijk is, heb je het recht om de persoonsgegevens die wij van jou verwerken te laten overdragen naar een derde partij.
- Recht op beperking van de verwerking: in sommige gevallen kun je verzoeken om het verwerken van je persoonsgegevens (al dan niet tijdelijk) te beperken wat betekent dat wij minder gegevens van je verwerken.
Wanneer je gebruik wenst te maken van één van deze rechten, kunnen wij je vragen om je te identificeren. Wij vragen hiervoor gegevens op om er zeker van te zijn dat jij de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren.
Wij zullen in principe binnen een maand aan je verzoek voldoen. Deze termijn kan echter met twee maanden worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacyrechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, brengen wij je daarvan binnen de eerste maand op de hoogte.
Wil je één van je rechten uit oefenen? Dan kun je dat kenbaar maken door contact met ons op te nemen via de contactgegevens onderaan deze privacy- en cookieverklaring.
Heb je een klacht?
Bent je ontevreden over de verwerking van jouw persoonsgegevens? Dan kun je een klacht indienen bij de Functionaris Gegevensbescherming via privacy@sigra.nl. Wanneer je niet tevreden bent over de klachtafhandeling dan kan je nog een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegeven via de website.
Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring
Transmuraal Platform Amsterdam heeft het recht om wijzigingen aan te brengen in deze privacy- en cookieverklaring. Wijzigingen worden op onze website gepubliceerd. Check daarom regelmatig deze privacy- en cookieverklaring. Dan ben je van eventuele wijzigingen gelijk op de hoogte.
Contact
Transmuraal Platform Amsterdam
Maassluisstraat 574-A
1062 GZ Amsterdam
Telefoon: 31 (0)20 512 88 88
E-mail: HHopman@sigra.nl
